Het is geen geheim dat er steeds minder fysieke winkels bestaan en online bedrijfjes uit de grond poppen alsof het niets is. Dit gebeurt niet alleen in landen als Amerika; ook wij in de Benelux doen er volop aan mee. Niets mis mee natuurlijk, maar wel als de kwaliteit er door omlaag gaat.
Stel je voor, je bestelt het product en het pakket komt volledig beschadigd aan. Niet omdat het heeft geregend, niet omdat de postbezorger het over de schutting gooide, maar puur omdat het verpakkingsmateriaal van ontzettend lage kwaliteit blijkt te zijn. Gelukkig zijn er, mocht je in de schoenen van een ondernemer staan, talloze oplossingen om dit soort problemen bij jouw producten te voorkomen. Denk bijvoorbeeld aan papier kraft, hét verpakkingsmateriaal van de toekomst.
De kracht van kraftpapier
Kraftpapier is een veelzijdig materiaal dat bekend staat om zijn duurzaamheid en milieuvriendelijkheid. Zo wordt het gemaakt met gerecycled papier en is het bij uitstek geschikt voor het verpakken en verzenden van producten. Waarom dat je wat zou moeten interesseren? Nou, we hebben wel een aantal redenen voor je. Lees:
- Milieuvriendelijk
In een tijd waarin duurzaamheid een steeds belangrijkere rol speelt, biedt kraftpapier een milieuvriendelijke optie voor verzendingen. Het is goed biologisch afbreekbaar en kan gemakkelijk gerecycled worden. Heb je geluk? Dan is het papier zelfs gecertificeerd met een FSC-kenmerk. De ecologische voetafdruk van je bedrijf zal hoe dan ook verkleinen. - Duurzaamheid
Kraftpapier is sterk en scheurvast, waardoor het ideaal is voor het beschermen van producten tijdens het verzendproces. Alle verpakkingen die bij klanten op de mat vallen, treffen zij aan in een perfecte staat. - Aanpasbaarheid
Kraftpapier is gemakkelijk aanpasbaar. We doelen daarmee op bijvoorbeeld het bedrukken van je bedrijfslogo op de verpakking, maar ook dat het kan worden gecombineerd met andere materialen, om het zo steviger te maken. Kraftpapier wordt overigens ook nog wel eens gebruikt als opvulmateriaal.
Voor ons zou het bovenstaande al genoeg reden bieden om je te verdiepen in de wondere wereld van kraftpapier. Voor jou ook?
Op de langere termijn
Wanneer je altijd hebt gewerkt met plastic verpakkingsmaterialen, dan zal de overstap naar kraftpapier wellicht wat overweldigend aanvoelen. Echter is het absoluut de moeite waard, omdat het al snel genoeg zijn vruchten zal afwerpen.
Zo zal waarschijnlijk je klanttevredenheid een boost krijgen. Klanten zijn over het algemeen erg kritisch als het gaat om de presentatie van hun bestellingen. Ziet het er onprofessioneel uit, dan zal het product minder in de smaak vallen, ongeacht of dit terecht is of niet. Omdat het pakketje ook een soort mini-reclame, wil je juist dat het op dat vlak goed gaat. Met jouw nieuwe, aanstaande verpakkingen van kraftpapier, laat je zien dat je aandacht besteedt aan details én dat je je inzet voor kwaliteit. Klant tevreden? Jij tevreden!
Voortaan zal jij op een nog professionelere manier je bedrijf kunnen laten groeien. Het klinkt ons als muziek in de oren en hopen dat jij net zo enthousiast wordt van dit soort onderwerpen als wij. Als ondernemers onder elkaar zijn we er immers om eenieder te helpen, nietwaar?