Elke ondernemer is op zoek naar innovatieve manieren om zich te onderscheiden. Bij de één past het om van de daken te schreeuwen, maar een ander juist niet. Het belangrijkste is om altijd dicht bij jezelf te blijven. Op die manier kan je jouw keuzes ook beter beargumenteren en onderbouwen.
Een (duurzaam) visitekaartje
Het maakt niet uit in welke branche je actief bent, het thema duurzaamheid komt steeds meer terug. Flyers, posters en visitekaartjes worden steeds vaker gedrukt op duurzame papiersoorten en plastic materialen worden vervangen door gerecyclede alternatieven. Het zorgt ervoor dat we op een bewuste manier naar mens, dier en de aarde gaan kijken. Deze keuzes zijn voor consumenten ook steeds belangrijker. Het is echt het visitekaartje van je bedrijf; waar sta je nou precies voor en past dat bij ‘mijn idealen’.
Zorg voor een warm welkom
Het menselijke aspect is erg belangrijk, zorg voor een warm en professioneel welkom. Of je nou een restaurant, een winkel, een showroom of actief bent bij een sportvereniging, die eerste indruk is erg belangrijk. Het creëert direct een gevoel en bepaalt de sfeer. Maak een fijne entree met opvallende baniervlaggen in jouw huisstijl, zodat potentiële klanten direct een duidelijk herkenningspunt hebben. Laat deurmatten bedrukken met logo of een welkomsttekst, zo komen je bezoekers direct in aanraking met je huisstijl.
Kennis en personeel
Tegenwoordig hebben we helaas overal wel mensen nodig. Daarom is het belangrijk om (tijdelijk) personeel zo goed mogelijk op te leiden en begeleiden. Het zorgt ervoor dat ze uiteindelijk zelfstandig in de winkel kunnen staan en adviezen kunnen geven. Het is dan extra fijn dat er folders en brochures zijn ter ondersteuning van het advies. Een stukje bewijs eigenlijk dat zeker bij jong personeel zal helpen. Je kunt brochures drukken in alle gewenste (handzame) formaten en ook op duurzaam papier. Het zorgt ervoor dat mensen alle informatie later kunnen terugzoeken of juist nog eens goed overdenken.
Een unieke ervaring Creëren
Het combineren van productpresentaties met gepersonaliseerd drukwerk en een enthousiaste verkoper zal bijdragen aan een positieve ervaring! Je hebt de kans om jezelf tentoon te stellen. Wanneer je al je keuze duidelijk en tijdig uitwerkt, kun je het ook op het visuele vlak op elkaar afstemmen. Een duidelijke lijn in je huisstijl en drukwerk draagt bij aan het beeld dat mensen jouw logo of bedrijfsnaam gaan herkennen.
Zeker wanneer het op verschillende subtiele manieren terugkomt, denk aan online en offline. Iets wat voor ondernemers die met name lokaal actief zijn sneller te realiseren is dan voor ondernemers die landelijk of over de grenzen actief zijn. Logischerwijs zit in het opschalen een flink prijsverschil.
Wij wensen je veel succes en plezier bij het uitwerken van nieuwe ideeën. Houd rekening met je huisstijl en houd deze duidelijke lijn vast in al je keuzes! Een heldere huisstijl gaat op termijn voor meer klanten zorgen.