Clouddiensten bieden tegenwoordig allerlei handige oplossingen voor zakelijke doeleinden. Niet alleen voor opslag, maar bijvoorbeeld ook voor telefonie. Cloud telefonie biedt ook de interessante mogelijkheden voor vast en mobiel integratie, of met andere woorden: het integreren van mobiele telefoons in het bedrijfsnetwerk van vaste telefoons. Waarom is dat zo handig voor bedrijven? We bespreken het in dit artikel.
Mobiel bereikbaar op intern toestelnummer
Een groot voordeel van vast-mobiel integratie is dat collega’s via hun mobiele telefoon bereikbaar zijn op hun interne toestelnummers. Dat maakt het minder ingewikkeld om elkaar te bereiken als iemand niet op zijn of haar werkplek aanwezig is. Het is niet nodig om een mobiel nummer op te zoeken om diegene alsnog te kunnen bereiken, want bellen naar diens interne toestelnummer zorgt simpelweg voor verbinding met de mobiele telefoon van de persoon in kwestie. Dat is dus erg praktisch.
Professioneler naar klanten toe
Ook met het oog op klanten is vast-mobiel integratie een slimme keuze. Zij hoeven zo geen mobiele nummers van jouw medewerkers te hebben om mensen die ze willen spreken te bereiken, want een telefoontje naar diens werkplek komt altijd aan. Andersom is het een voordeel dat wanneer jouw medewerker een klant of leverancier belt vanaf de mobiele telefoon dit met de caller ID van hun vaste nummer gebeurt. Dat staat een stuk professioneler en zo komen er ook geen mobiele telefoonnummers kwijt op plekken waar je ze liever niet wilt hebben.
Zien of mobiele telefoon in gesprek is
Voor collega’s is het handig om te kunnen zien of hun collega al in gesprek is aan de telefoon, omdat doorverbinden dan immers geen zin heeft. Het is mogelijk bij vast-mobiel integratie om het niet alleen te kunnen zien wanneer het vaste toestel in gebruik is, maar ook wanneer de mobiele telefoon in gebruik is. Zo sturen medewerkers niet zomaar meer een klant door naar een collega die niet beschikbaar is.
Mobiele gesprekken opnemen en centraal loggen
Voor controledoeleinden kan het wenselijk zijn dat gesprekken worden opgenomen en gelogd. Normaliter kan dat eerste sowieso niet op een smartphone, en het gesprek wordt niet centraal binnen het bedrijf gelogd. Maar bij vast-mobiel integratie gaat alles via de telefooncentrale van het bedrijf. Dat betekent dat ook mobiele gesprekken kunnen worden opgenomen en gelogd worden op dezelfde locatie als gesprekken via de vaste lijn.
Doorschakelen van 06-nummer is mogelijk
Soms is het nodig om een toestel door te schakelen. Bijvoorbeeld naar een collega in het geval dat een medewerker gedurende langere tijd niet beschikbaar is. Gelukkig is het met vast-mobiel integratie mogelijk ook gesprekken die normaliter naar 06-nummers worden doorverwezen door te schakelen naar een ander nummer. Dit omdat alles door de telefooncentrale gerouteerd wordt.
Klinkt dat niet allemaal ontzettend praktisch en wenselijk? Alle reden dus om over te stappen op cloud telefonie met vast en mobiel integratie, zodat ook jouw bedrijf en jouw personeel profiteert van deze voordelen. Het is een volgende stap in de professionalisering van je bedrijf die je zeker moet willen zetten. Met alle handige technologische mogelijkheden die de wereld tegenwoordig biedt, zou het immers zonde zijn om daar niet je voordeel mee te doen. Zeker als het zaken soepeler en professioneler kan laten verlopen binnen je bedrijf. Tijd dus om je vaste en mobiele telefonie te integreren.