two person handshaking

Klanten werven op een originele manier

Tegenwoordig is het best ingewikkeld om klanten te werven. De oudere generaties doen het liefst zaken om de tafel, waar jonge ondernemers online acquisitie soms prima vinden. Hoe dan ook zal je als ondernemer soms wat meer je best moeten om de klant te werven die je wil.

Om wellicht wat op te vallen, kan je er voor kiezen om je potentiële klant op een wat originele manier proberen ‘binnen te hengelen’. Ga bijvoorbeeld een rondvaart huren of neem de klant mee naar een VIP-event. In dit artikel zullen we je een beetje op weg helpen met een paar ideeën. Als je de klant een beetje kent, weet jij hier vast de juiste activiteit uit te selecteren.

#1 Culinair hoogstandje

Organiseer een exclusief diner in een gerenommeerd restaurant, waarbij je de klant verwent met heerlijke gerechten en wijnen. Dit biedt een ontspannen sfeer om te netwerken en gesprekken aan te knopen, terwijl je de smaakpapillen van je gasten verwent. Het is misschien niet het meest originele idee, maar afhankelijk van je eigen inzet, kan je het zo aantrekkelijk maken als je wil. Mocht je klant bijvoorbeeld een allergie of intolerantie hebben, dan zorg jij dat de klant hier niet zelf notie van hoeft te maken, maar de obers dat al van te voren wisten. Onthoud: klant is koning!

#2 Exclusieve webinars en seminars

In het digitale tijdperk zijn webinars en seminars populair. Organiseer een exclusief online evenement met invloedrijke sprekers en waardevolle inzichten. Dit kan potentiële klanten aantrekken die geïnteresseerd zijn in jouw vakgebied. Je zegt daarmee niet direct: ‘Kijk mij en word klant,’ maar zet dus in op het wekken van interesse van een potentiële klant.

#3 Rondvaart

Nee, Amsterdam is geen land. Amsterdam is de hoofdstad van Nederland.‘ Het is iets dat buitenlanders van ver nog weleens kunnen denken. Desalniettemin is het nog wel zo leuk om deze stad te laten zien aan buitenlandse klanten. En omdat je wel daadwerkelijk met hen wil spreken, verloopt die rondleiding uitstekend via zoiets als een rondvaart. Ga daarom een rondvaart in Amsterdam boeken. Onder het genot van een hapje, een drankje en de prachtigste uitzichten, verleid jij je potentiële klanten een blik te werpen op je bedrijf.

Tips om klanten te werven

Nu we je hebben geïnspireerd om net wat out of the box te denken bij de werving van klanten, willen we je nog een aantal laatste tips geven.

  1. Doelgroepidentificatie
    Identificeer je ideale zakelijke klanten. Welke bedrijven passen het beste bij jouw producten of diensten? Maak een gedetailleerd profiel van je ideale klant, inclusief bedrijfsgrootte, branche, locatie en andere relevante kenmerken.
  2. Gebruik sociale media
    Gebruik platforms zoals LinkedIn, Twitter en Facebook om je bedrijf te promoten en in contact te komen met potentiële klanten. Deel waardevolle content en neem deel aan relevante gesprekken. Neem daarbij geen heel extreme standpunten in, om te voorkomen dat klanten onterecht worden afgeschrikt.
  3. Netwerken
    Neem deel aan relevante zakelijke evenementen, beurzen en conferenties. Dit biedt de mogelijkheid om persoonlijke relaties op te bouwen met potentiële klanten en je bedrijf te promoten. Vanuit daar kan je dan weer verder bouwen aan het organiseren van specifieke evenementen, waar je die mensen dan zelf kan uitnodigen.

Al met al is het een leuke uitdaging om op de meest originele manieren klanten aan te trekken. Je laat zo zien dat je ze serieus neemt, je verwent ze ook nog een beetje én je kan er zelf ook nog eens van genieten. Misschien draagt het zelfs bij aan een beetje mond-tot-mondreclame!

Total
0
Shares
Vorige
Kerstpakket-etiquette op de werkplek: Wat is passend?
person showing brown gift box

Kerstpakket-etiquette op de werkplek: Wat is passend?

Het is weer bijna zover!

Volgende
Zonnepanelen en duurzaam wonen: een perfecte match

Zonnepanelen en duurzaam wonen: een perfecte match

We doen er met z’n allen maar al te graag alles aan om de wereld een stukje

Ook interessant